Visa ett inlägg
Gammal 2011-05-13, 04:32
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Mätt på Grekland - kan man bli det?

Mätt på Grekland? Det går nog inte!

Men TRÖTT på Grekland? Det är en helt annan historia... Och det är jag just nu! Men du gav mig nu en ingång till något jag tänkt skriva...

Jag älskar Grekland och Grekerna. Jag har skrivit just det massor med gånger just för att andra inte ska missuppfatta det jag skriver. Fast det gör man ju ändå... För jag kritiserar en hel del. Men det gör ju faktiskt en del andra här också...! Kanske inte lika skarpt, men ändå...

Men tyvärr påverkar inte min kritik den Grekiska verkligheten. En liten röst i Sverige påverkar inte...

Men när Papandreou ber stolpskottet Pagrotsky hjälpa till med ekonomin i Grekland är det riktig kris. Fast de var ju kompisar... En andra-års ekonomistudent på vilket universitet som helst i Sverige hade säkert fixat det bättre. Det var inslag på TV om när Pagrotsgy började. Sedan dess har det varit helt tyst. Konstigt! Kan det bero på att man missade målen grovt...?

Jag blir så trött... Den Svenska hjälpen blev kanske inte så bra Papandreou hade hoppats...? Men Pagrotsky tjänade nog grova pengar... Som konsult.

Och jag är så fruktansvärt trött på deras djurhållning, sophantering, deras hantering av flyktingar, allas skatteflykt, statens ekonomiska vanstyre, mutor och korruption, deras machoattityd, att skola och sjukvård mm inte fungerar... Jag blir matt...

Och ändå så längtar jag dit... Förklara det för mig om någon kan...

Om inte annat blir jag trött på mig själv...! Suck...
Svara med citat