Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Jo, lantlig utsikt är också trevligt! Sån hade jag på en ö under några år, fantastiskt fint men det fanns inte öronproppar i världen som kunde stänga ute tuppjävlarna när de gick igång vid fyratiden om morgnarna
Och en natt glömde jag åsnehagen en bit nedanför mitt, det var mörkt utan gatubelysning, jag fick ett retsinabetingat infall att gena uppför en slänt - och gick rakt in i stängslet. Varpå hela åsneflocken gick loss med IIII-å IIII-å III-å...
Dan därpå pratade folk i byn om att de blivit väckta mitt i natten fast jag sa inget 
|
Ink det är väl trevligt med tuppar!
Något liknande hände mig när vi var på Serifos. Jag gick runt och inspekterade lägenheten och öppnade altandörrarna och går ut på terrassen. Kolsvart var det men jag noterade att det blir fin havsutsikt härifrån. Man suger in dofterna och sedan utbryter åsneljuden!!! Jag trodde jag skulle få hjärtinfarkt på kuppen. Jag bara skakade. Morgonen därpå såg jag vi bodde granne med åsnehagen...
Idealet för min del är:
Liten by (fast nära till någon större stad)
Strandnära med havsutsikt
Inget fel om det finns kommunikationer
Pool ? Nej tack !
Stället ska vara litet - ju mindre desto bättre
Gärna hel familj som driver det
En minimarket
BAGERI är lite viktigt för mig
Några bra tavernor
Lite husdjur runt knuten är ok
Ja Ink gärna hönsgård!
(När tuppen är som värst kan man vända andra sidan till och förhoppningsfullt somna om ...man har ju semester.
Och har man varit uppe med tuppen - finns möjligheten att få sig en slummer på eftermiddagen.
Chris