Visa ett inlägg
Gammal 2011-06-03, 02:46
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Som det kan bli döh...

Jamen hur fort kan en vecka gå då!? Den kan uppenbarligen fullkomligt rusa förbi! En vecka ska enligt alla normer innehålla 7 dagar! Detta kändes som tre... Det borde vara förbjudet... Det där med att hälla bromsolja i klockan är ju ett slitet skämt. Men jag önskar det kunde fungera...

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Visa inlägg
Detta blir troligtvis mitt sista besök på Tilos.
Och hur fel kan även jag ha då...? Jag ska tillbaka. På ett eller annat sätt... Och jag ska tillbaka snart! Som jag skrev till Lissi: Jag hade det nästan straffbart härligt...

Jag har dessutom 8 - 10 katter att mata där. Långnos, Gamle, Tjocksvans, Halvsvans, Fläckis, Vite, Halte, O-kopia, V-kopia (kopior av mina katter), Röd 1, Röd 2.... och några till.

Jag tömde nästa Marinas Super-Market på kattmat den veckan... Gamle fick faktiskt sova några timmar inne i rummet sista kvällen. Hon är gammal nu och behövde nog en stunds lugn och ro... Hon har nog inte långt kvar... Och eftersom jag kunde ge henne en stunds lugn och trygghet gjorde jag det gärna...

Om jag hinner ska jag för en gångs skull skriva ihop något om min resa. Jag brukar ju inte göra det. Men då blir det en kombination av reseberättelse och reklambroschyr för Tilos... Vi (ni) får väl se...

Citat:
Ursprungligen postat av ciakoohler Visa inlägg
Esperia har jag bott på men senast var det 1978,så det kan ju ha ändrats en del.
Jag vet ju inte hur det var då... Men nu var det helt OK! Rent, bra standard, trevlig personal. Som vanligt lite Scandic typ...

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Klart man får vara både kritisk mot det som är negativt och ändå resa till och tycka om ett land. En överdrivet romantiserad syn på landet skulle verka väl naiv.
I den här frågan förstår du mig. Det gläder mig. För det är inte helt okomplicerat...

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
Prima läge för dig Peter att snacka ekonomi med folk på plats!
Det var just det jag tänkte undvika... Den här resan. Och det var faktiskt jag som passade ner den kvällen Maik och jag var ute och åt. Han drog upp ekonomin och jag gled undan. Vi fortsatte prata tjejer och annat skvaller i stället... Killsnack... Inget ni tjejer har med att göra...

Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren Visa inlägg
Grattis Peter! Jag kan rekomendera hotell Irinoula som ligger en minut från strandvägen - närmast bakom.
Citat:
Ursprungligen postat av Stina Visa inlägg
Studios Savvena ligger fint utmed hamnpromenaden! Jättetrevligt ägarpar och fina rum! Ha det så jättebra på fina Tilos!
Tack bägge för tipsen. Jag hann läsa och skriva ner dem innan jag åkte! Fast jag hamnade på Annas Rooms i alla fall... På ett rätt kul sätt. Återkommer om det...

Och hoppas du Borren hittade en resa som passade...

Ni som varit på Tilos vet precis hur gott jag haft det. Ni som inte varit där... Eat your heart out. Ni vet inte vad ni missar... Ett litet Grekiskt Paradis... För att travestera Michelin-guiden. En ö väl värd att göra en omväg för att besöka...

Peter
Svara med citat