Visa ett inlägg
Gammal 2011-06-23, 18:18
JohnSs avatar
JohnS JohnS är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006
Standard Sv: Ospecificerad restresa

Hos flere turoperatører var det tidligere flere nivåer på uspesifiserte reiser og jeg tror det gjelder fremdeles. For noen kroner ekstra kan man være sikret å slippe å dele rom, å få eget bad og toalett, og også et minimumsnivå når det gjelder hotellstandard. Jeg ville sjekke om dette er mulig, og hva det koster.

En liten parantes som illustrerer hva man kan "risikere" når man reiser uspesifisert alene:
I Rodos by kom vi for noen år siden ned i resepsjonen på vårt hotell, da to svenske damer i sin beste alder kom ut fra et rom. De henvendte seg til personalet og fortalte at de reiste uspesifisert, begge to, og aldri hadde sett hverandre før de møttes på sitt felles dobbeltrom. Deres ydmyke ønske var å få bytte til et rom med to enkle senger i stedet for en smal dobbeltseng (grand lit), eller i det aller minste å få hvert sitt laken til å ha over seg i sengen, i stedet for det store felleslakenet sengen var utstyrt med. De lo så det hørtes over hele resepsjonen, og jeg tror deres humør og måten de taklet det på, gjorde sitt til at den ene fikk flytte inn på et annet rom, slik at begge kunne fortsette sitt opphold på hotellet på separate rom.
Svara med citat