Visa ett inlägg
Gammal 2011-07-01, 12:25
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Uppgivna suckar...

Helén, jag vet ju inte vad alla tänker...men givetvis fattar åtminstone mina nära bekanta att staten måste ha inkomster. Dock är det någon annan som i första hand ska betala...

Vi skulle kunna vädra våra idéer och åsikter dag och natt utan att nå enighet. Greklands problem är så komplexa så en politisk idé, hur bra den än är, inte når fram.

I Sverige och andra nordeuropeiska länder gick det någorlunda lätt att få socialdemokratins idéer tillämpbara (lä-ä-ä-änge sen) jag menar att man godtog att beskattas om man fick något för pengarna, typ pension, skolor, sjukvård. Vi i Norden anser väl fortfarande att man ska vara ärlig och jämställd och skötsam och snäll och förtröstansfull och villig att jämka och villig att redovisa sin inkomst och villig att lita på staten och att man ska prata om problemen i stället för att slåss, och att alla andra borde göra så också, för då får alla det bra.

Så, jag kan inte svara på din fråga, men Papandreou har nog det svenska systemet i åtanke, frågan är hur han ska lyckas med "implementeringen" som byråkrater älskar att säga.

Mats, det suckas i alla hem och på alla torg idag.
Svara med citat