Citat:
Ursprungligen postat av IRSA
Hej.
Kom hem från Rhodos stad igår morses, har varit på Rhodos fem gånger nu. Har ALDRIG varit med om så mycket mygg som iår. Stora vätskefyllda blåsor fick jag, o eftersom jag kliade sönder mig så hemskt så fick jag infektioner som ett brev på posten såklart. Fick gå till läkare och fick penicillin och Fucidin. Fick gå två gånger extra och få såren omlagda. På det andra benet så klarade jag mig utan att få infektion, men det ser ändå hemskt ut med massor av sårskorpor. De sista 5 dagarna var semestern helt förstörd, fick inte vistas i solen och inte bada :-(
Irene
|
Jösses så konstigt! Jag brukar alltid bli väldigt mycket biten men jag har nog fem myggbett på fötterna efter två veckor på Rhodos! Övriga familjen har inte fler snarare färre! Men jag såg en liten pojke vid poolen i förrgår som var alldeles prickig och jag började undra om han var myggbiten eller om det var vattenkoppor han hade! Har nog aldrig varit med om så lite mygg någonsin när vi varit utomlands förut, såg dem nästan inte heller! Tycker synd om dig som blev så hårt drabbad! Hoppas du mår bättre nu!