Visa ett inlägg
Gammal 2011-07-03, 15:41
Louisa Louisa är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008
Standard Sv: Vad känner ni andra Greklandstokiga? :)

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Jag hävdar med en dåres envishet att om alla i Grekland genom åren betalat sin skatt så hade också bidragen varit högre för de som behövt dem. Det finns givetvis ett samband. Ett samhälle bygger ju på att ALLA är solidariska och betalar skatt även om man själv inte kanske får igen allt man betalar. Jag var hemma i alla år när barnen var små utan någon som helst ersättning för barnomsorg som ej uttnyttjades men maken betalade med sin skatt ju ändå den subventionerde omsorgen för andras barn som ett ex.

Lissi
Ja det haller jag med dig om och har aldrig fornekat. Att jag borjade skriva om utgifterna som man har i Grekland berodde pa att nan menade att eftersom grekerna betalar procentuellt mindre skatt sa skulle de ha mer pengar over an svenskar. Och jag papekade att de hade pa vissa omraden storre utgifter. Men jag tycker ocksa att alla ska betala skatt.

Sen tror jag inte att det ar Greklands enda problem. Problemet har inte bara varit att folk inte betalat sin skatt utan ocksa att inkomsterna som staten fick anvandes till andra onodiga saker, som inte alltid tjanade medborgarna. Eller stoppades pa olika satt i egen ficka.