Visa ett inlägg
Gammal 2011-07-04, 14:53
Charleston Charleston är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2006
Standard Sv: Vad känner ni andra Greklandstokiga? :)

Citat:
Ursprungligen postat av Kritsabo Visa inlägg
Nja, det är skrivet av en extrempartist vilket man ser om man bläddrar i bloggen.
Och då behöver man alltså inte bry sej om vad där står, eller??!! Vilka partier ska man representera för att bli godkänd? Endast moderaterna? Möjligen folkpartiet också? Det är väl bara bra att man får åsiker från olika håll? Ekonomi (framförallt nationalekonomi, som också mycket riktigt och mer passande heter "political economy" på engelska) är INTE en exakt vetenskap, utan väldigt mycket politik och ideologi. Och går man utanför mainstreammedia finns det en massa intressanta alternativa sätt att se på detta, men det ska man då alltså bara avfärda med "extremist"-spöken?
F.ö. är väl vänsterpartiet i dag mer att likna vid s för 30-40 år sen. Dvs knappast ett "extremparti".

(jag var själv inte sådär extremt imponerad över artikeln, även om jag definitivt kan hålla med om mycket som står där, men av andra orsaker än att den är skriven av av en person med vissa åsikter)

Dom som är lite mer insatta kan annars t.ex. fördjupa sej i den här artikeln:
http://michael-hudson.com/2011/06/ho...ces-democracy/

Det finns väl inte många kvar som på fullt alltvar verkligen tror på att lånen Grekland nu får ges av någon annan anledning än att rädda bankerna från kreditförluster? Den långsamma strypningen av Greklands ekonomi, som blir följden av villkoren, lär ju ändå obönhörligen leda till bankrutt. Men då har ju i alla fall bankerna lyckats mildra effekterna av dåliga utlåningar (fri marknad är jättebra när dom lånar ut, men när de sen ska ta konsekvenserna av sina spekulationer då är det likaledes jättebra att stater och dess folk går in och täcker upp)

Jag tillhör, som flera andra här i tråden, dom som inte hade tänkt ge mej in i denna debatten här, men nu är det alltså ändå gjort.

Så kan det gå.

PS. Eftersom jag senaste valet röstade på och sympatiserar med ett extremistparti, så behöver man alltså inte bry sej ett skit om vad jag här har skrivit. DS.