Riktigt trist att höra 'dontdoit', att förhållandet skulle ryka pga detta.
När vi satt och skrev kontraktet så ställde jag frågan rakt ut vad som händer om jag dör, om vi skiljer oss osv, eftersom det var skrivet på oss båda. Hon tyckte jag var lite dum som ställde frågan och ville inte riktigt svara först, men till slut klämde hon fram att det går över till den kvarstående och vid skilsmässa så är det som vanligt att man kommer överens om vem som ska få ta över kontraktet.
Självklart kommer jag uppdatera så fort jag får höra något mer.
Ulrikaw, härligt att se dig tillbaka! Det var väl tur att mina ord kom till nytta

Jag tror det tog ungefär 10 dagar innan Athen hade hämtat ut sitt brev, sedan ska ju den lilla remsan tillbaka så den postgången tar ju sin lilla tid också.
Jag fick tillbaka mottagningsbeviset från Rhodos idag, men jag har lite svårt att tyda den. Den från Athen var tydlig med Aegean Blue Vacations stämpel och ikryssat att det var levererat samt signatur. Den från Rhodos har bara en liten kluddig signatur och varken stämpel eller ikryssat att det är levererat - slarv eller inte, men jag blir osäker på om det faktiskt ÄR uthämtat men då måste jag ju fått brevet tillbaka (kom jag på nu) eftersom jag skrivit avsändaradress också.
Jag tänkte slå dom en signal antingen imorgon eller på fredag, för att höra hur det går med min hävning. Mitt mål är i första hand att komma ifrån avtalet, och om jag får tillbaka våra 2000 kr eller inte är faktiskt mindre viktigt måste jag uttrycka mig om, även om jag inte kommer säga det till dom.
Säkerligen är flera av användarna här inblandade i ABV på ett eller annat sätt, och läser säkert våra inlägg och kanske till och med nyttjar dessa i våra dispyter med dom nu. Men jag kan ju vara lite paranoid också
Innan jag kom till detta forumet så hamnade jag in på ett annat forum (flashb..) där jag till början var lite nöjd med ABV men det var innan jag hade läst vidare om företaget och nu är där jag är idag. En användare där har bl.a. skrivit att han skrev på avtal samma dag som jag och nu också är i strid med företaget. Konsument Europa hade till honom sagt att det kan vara svårt att få tillbaka pengarna, men det är banken vi ska kontakta i så fall.
Vi hörs snart igen, pust vilken värme!