Sv: Irland/Nordirland
Tack igen!
Oj, det var en mycket intressant läsning och du gav väldigt många fina tips som jag verkligen ska kolla igenom och se om de är genomförbara på vår resa.
The Ring of Kerry finns som utflykt och resebolagen skriver specifikt i den att det är "en irländsk klassiker som du inte får missa" så den måste vi ju med på. Andra utflykter som står på programmet är bland annat Dingle (Irlands västligaste punkt), Wicklow, slottsmiddag, folkloreteater, whiskeyprovning och besök på Guinnesbryggeriet. Det finns några fler, men på ett ungefär är det dem.
Det här är en rundresa vilket förklarar att vi inte stannar mer än en eller två nätter på varje plats, så visst blir det mycket bussåkning men det gillar jag. Blir jag riktigt förtjust i landet (vilket inte är omöjligt) så är det ju enkelt att ta sig dit med flyg och stanna betydligt längre på en plats och utforska området mer.
Tack igen för din fina info och på frågan om Grekland måste jag nog svara Lefkas, en jättevacker ö som jag absolut vill tillbaka till. Tyvärr gjorde vi inte så många utflykter när vi var där utan solade och badade mest hela tiden så dit vill jag igen och resa runt lite mer...
//Ingela
|