Visa ett inlägg
Gammal 2011-07-12, 11:49
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Nejdå, jag saknar ingenting

Skönt om du inget saknar där nere då har du ju gjort rätt val när du bosatte dig i Grekland. Den svenska maten skulle jag nog kunna avvara fick väl baka mitt eget tunnbröd. Fast mandelpotatisen skulle nog längtan bli svår efter och älgköttet, renköttet, sillen, fjällrödingen, jokkmokksskinkan och kalixlöjromen. Oj vad mycket som poppar upp och som jag skulle sakna vid en längre utlandsvistelse.

Den största längtan skulle nog gå till mina närmaste som finns i Sverige och vår vackra natur. Fast gräsmattan här utanför i bostadsrättsföreningen allt mer börjar likna en grekisk sönderbränd plätt efter all värme och regnar gör det då inte här och har inte gjort på länge. Fast vädergudarna är kanske med oss i kväll då SMHI lovat regn. Rabatterna prunkar då för där vattnar jag och några andra.

Annat att sakna är nog ordningen på jobbet, skattemyndigheten som alltid kommer med återbäringen i tid och någon annan myndighet som förgyller vårt liv.

För er som inte varit i Sverige på länge eller väldigt kort har det hänt en del. Den bästa tänkbara nymalda kopp kaffe går snart att få överallt och skatten tynger inte som förr. Delikatesser från världens alla hörn finns i alla större städer och uteserveringar, musikunderhållning en sommarkväll är numera vardagsmat även i en lite större norrlandsstad.

Eva
Svara med citat