Visa ett inlägg
Gammal 2011-08-04, 23:29
Ponika Ponika är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2011
Standard Sv: Annan väg till naxos, än göteborg-santorini-naxos?

Citat:
Ursprungligen postat av MickeKöping Visa inlägg
12 timmar är väl okej ändå.
Om du flyger till Athen så blir ju båtresan närmare 7-8 timmar bara den. Plus att du ska ta dig från flygplatsen till Pireus. De flesta är kvällsbåtar så du är framme sent, typ midnatt. Annars Rafina eller Lavrio och då är det morgonbåtar vid 7-draget. Från Santorini går det båtar runt 12 och 16. Verkar ligga på 2-3 timmar.

Att byta båt på Paros eller var som helst kan du kolla runt lite själv på.

Santorinirutten är nog att föredra om man kollar på tiden som det tar.
Tiderna för hemresan bör man ju kolla också så man får en bra båttid som passar ens flygtid.

Annars så kan man ju hitta bra resdagar prismässigt och plussa på ett par tre dagar så kompenserar priset och resans längd för dom förlorade timmarna i restid.
Athenflyget borde vara billigare än Santorini men båtbiljetterna blir något dyrare istället för Athen.
Kanske tjäna en tusing på flyget och lägga 200 extra på båtbiljett.
Tack för ett uttömmande svar! Jag är ju lite bekväm så en paketresa från apollo är ju att föredra Att fixa hotel på Naxos är ju ifs inga problem, det är ju resan som tar tid (joo jag tycker 12 timmar är lång tid från Göteborg-Naxos MEN, det är ju värt det iaf Tittade på en paketresa från Göteborg-Naxos med apollo nästa sommar, på Naxos Resort i 3 veckor, 51 000 kr Det enda jag vill ha är gratis luftkonditionering och internet på rummet

Men går det inget flyg från Aten till Naxos? Sånt litet plan? Har jag hört? Det kan ju inte ta så lång tid väl? Hur som helst blir det 3 veckor nästa sommar till Naxos iaf, går ju inte att hålla sig därifrån
Svara med citat