Visa ett inlägg
Gammal 2011-08-06, 09:06
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Musik i sommarnatt

Ja, det blev en oerhört fin kväll. Vi hade nog inte väntat oss SÅ mycket folk, eftersom det var annat på gång samtidigt, bland annat är det en stor kyrklig helg 5-6/8 , "Tou Christou", och en festlig invigning av en av strandpromenaderna som har fått namnet "Campbell, Ohio"- eller "kembelohaio" i folkmun. Mängder av kalymnier flyttade till USA under tidiga 1900-talet och koncentrerades på platser där släktingar ordnade jobb och papper, som tilll Tarpon Springs i Florida och Campbell i Ohio .

Men det kom massor av trevliga personer, teatern blev helt fullsatt. Jag stod vid ingången och sålde biljetter och blev kvickt helt förvirrad för vi hade inte nog med växelpengar. Inträde 6 € och 4€ för skolbarn, 2 € för sittkuddar, och så kommer folk med femtiolappar eller tjugor, håhåjaja, pengar finns, som Papandreou säger....inte nog med det, biljetterna tog slut! Ingen brydde sig, bara betalade och traskade vidare upp till teatern. Nästa gång ska jag propsa på att vi sätter biljettpriset till jämna pengar, det är försmädligt att inte kunna ge tillbaka ...

Nå, men konserten då! Alldeles underbar. Våra musiker och sångare var jättebra och avlöste varandra i olika kombinationer eller alla tillsammans. Det finns talanger här.
Bra musik och förtrollande omgivning, fin publik, kan det bli bättre?

Efter konserten ville ingen gå, alla pratade och vimlade, sovande barn kånkades omkring...vi städade ihop lite och hade sen eftersnack över lite mackor och öl.

Jag vet inte hur mycket pengar som rann in, men det var absolut mer än vi väntat oss. Vi kan nu bara hoppas att den här unga personen som ska få ekonomiskt stöd i sin svåra situation också blir hjälpt av operationer och medicinering.
Svara med citat