Visa ett inlägg
Gammal 2011-08-11, 14:06
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Vad kånkar ni på!!!!

Kånkar gör jag inte...jag rullar mina blanka, snygga väskor I år var det rekord i väskvikt tror jag...38 kg på 2 pers Men inget onödigt nerpackat enligt mig Jag vill ha med olika klänningar till kvällarna med matchande skor...alltså ca 10 klänningar (2 enklare för dagsbruk), 5 par sandaletter, 1 bikini, 1 strandtunika, sarong, någon kjol och några linnen. Det som väger tungt är hårprodukter, necessären, hårfön, plattång, 10 pocketböcker. Jag vill inte lägga tid på semestern att handla hår/hudvårdsprodukter...och kanske inte ens hitta bra grejer, så det får åka med hemifrån. Resevattenkokare åker jag inte utan heller! I april struntade jag i att ta med den och det fanns vare sig vattenkokare eller kaffebryggare på hotellet. Eftersom det bara fanns en enorm gryta och världens sämsta platta så fick vi sätta på kaffevatten innan vi gick ut och handlade bröd och det var ändå inte varmt när vi kom tillbaka
Undrar hur jag ska klara vikten nästa resa som är okt/nov...då måste jag ju ha med långbyxor och tjocktröjor också???

Men tur att vi alla är olika

Malin
Svara med citat