Ämne: Dubai nästa
Visa ett inlägg
Gammal 2011-08-13, 12:44
pawik pawik är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Dubai nästa

Lördag 13/8
Nej Riitta här regnar det nog aldrig känns det som i alla fall. Monsunregnen i Pakistan har också hittills varit lindrigare i år än förra året.
Birgitta: När jag kommer hem fortsätter jag i stor stil med en jobbig tredagarsvecka.

Dubai är torrlagt från alkohol i vanliga fall eftersom här är muslimskt.
Här kan man normalt få öl eller drinkar på de internationella hotellen.
Det gäller inte under augusti månad. Ramadan gäller då. Då kan man inte äta något alls ute så länge solen är uppe. Man får inte ens äta glass eller dricka vatten offentligt denna tid. Solen går vid upp sex-tiden och ner vid sjutiden på kvällen så det är kämpigt.

Amway R är ett internationellt hotell och där kan trots Ramadan få frukost, lunch o middag om man smyger in till restaurangen som är mer diskret än vanligt denna tidsperiod. Jag var litet orolig för detta. Jag blir nämligen
väldigt kinkig om jag inte får mat när jag är hungrig. Ute på stan är vanliga restaranger stängda.

Lördag morgon var varm. Har en balkong men där ute är så varmt så där kan man knappt vara. I morse var det väl ca 35 ute när jag ätit frukost. Balkongen är i skugga från soluppgång till drygt två på em. Nu vi tvåtiden lokal tid har solen vridit sig in mot balkongen och det är 40.

Under förmiddagen tänkte jag att jag skulle testa om det verkligen är så j-a varmt i havsvattnet som jag har hört. En badtermometer från Clas Ohlson har tagits med hemifrån.

Det var ta mig f-n 38 grader i havsvattnet 50 meter ut och på 50 cms djup 1030 imorse. Det var löjligt varmt och inte skönt. Vad det lider skall jag försöka lägga upp bildbevis på detta. Hotellets pool hade mera beskedliga 31 grader.

Har varit nere till en supermarket i närheten och inhandlat lite frukostvaror inför morgondagen söndag då vi jobbar. Vi jobbar söndag till torsdag här. Arbetstiden börjar tidigare än frukosten börjar serveras på hotellet.
Avfärd till jobbet 0630 imorgon bitti söndag.

/pawik
Svara med citat