Sv: Restaurang Pigadia
Vi tillbringade våra två första veckor på Karpathos i början av juli i år. Jag ääälllllskaade verkligen stan (Pigadia). Ön i övrigt kan jag inte säga så mycket om eftersom vi inte gjorde någon egen rundtur i år. Dock besökte vi Olympos tillsammans med Airtours. Vi tyckte så mycket om det så vi åkte dit en gång till på egen hand - en vecka senare. På något sätt kallar jag mig nog också Karpathos-fan, fast jag inte vet vad jag tycker om ön i övrigt. Tyvärr upplevde jag inte det härliga greklandslivet med olivlundar, getter i flertal o dyl. Det återstår att se någon annan gång när vi förhoppningsvis återvänder. Då får jag veta om jag är ett riktigt Karpathos-fan. Den karpatiska salladen på Akti var dock helt fantastisk!
Nå, nu till det önskade restaurangtipset. Vi firade själva bröllopsdag på Karpathos och hade svårt att finna någon extraordinär restaurang för detta, vilket vi gjort på övriga öar som vi varit. Dock fanns det många bra restauranger. Mikes tyckte vi båda väldigt mycket om, så dit gick vi två gånger. Pelagos åt vi på en kväll, och tog bara vin en annan. Den sistnämnda kvällen fick vi uppleva en äkta grekisk musikkväll. I alla fall som vi känner till. Genom Kalimeras e-guidetips gick vi till To Helliniko, vilken vi båda också tyckte var bra. Tills vi skulle betala. Det tog för lång tid. Vi tyckte även om Orea Karpathos. La Mirage var mysigt och gott, men väldigt turistigt tyckte jag. Tyvärr kan jag inte ge bättre tips än så här, men hoppas ni finner något som passar er.
|