Så supertrevlig den här veckan har varit med er...och med Bosse och Lisa....nu vilar jag upp mig i 2 dagar efter allt festande, så jag orkar åka till Naxos på lördag!

(Skojar lite, sååå slut är jag inte)
Citat:
Ursprungligen postat av Lissi
Vi åt alltid massor av mat oftast ett stort antal smårätter och många krus vin och fllaskor vatten blev det på så många som vi var men var vi än var och åt så blev det inte mer än 10-12 euro per man när notan skulle delas....Vi upplevde maten på tavernorna som mycket billig i Rethymno och det är stora portioner.
|
När man är många blir det oftast billigt...och det blir lätt också en kanna vin "From the house" då man är många!
Citat:
Ursprungligen postat av Lissi
I Supermarket är det dock inte lika billigt jämförelsevis...
Vi är mycket nöjda med resan och nu ska jag jobba duktigt i tre veckor innan nästa tur till Grekland.  Lissi
|
De supermarket som räknas som turistaffärer...vet inte om ni handlade på såna... har ofast priser som är mellan 10-25% mer än i dom åretrunt-öppna supermarketena. Där jag handlar tycker jag inte det är dyrt...om jag håller mig till lokala produkter och ger 17 i importerade varor. Men några saker är billigare, andra dyrare, än i Sverige, men i slutändan jämnar det ut sig. Grönsaker är mycket billigt, liksom lokalt producerade alkoholhaltiga drycker, feta, oliver, m.m. Det är också billigare att handla såna varor i manuella disken än färdigpackade...tvärtom i Sverige!
Tre veckor går fort! Du borde ha klippkort till Grekland, Lissi!
Yanna - som haft jättekul!