Är sommaren redan slut? Hjälp! Tyckte att vi precis satt och planerade alla öar och boenden. Arbetet har startat och Grekland känns långt borta. men för att påminna oss och framförallt barnen som lätt (också) kommer in i vardagen ska vi duka upp en grekisk måltid framför tv:n (som vi kopplat datorn till) och titta på alla foton vi tagit. Sen blir det en 5-i-topp för var och en av oss som jag kommer att lägga upp här på Klimera.se + ett resebrev.
Hotel Calypso på Lipsi var både och. Både bra och dåligt. Det låg kanonbra med utsikt över hamnen. Vi såg alla möjliga båtar lägga till och vi fascinerades av de stora yachterna med fler i besättningen än i själva familjen. Utflyktsbåten Rena låg där också så när vi skulle iväg på den utflykten så hade vi inte långt att gå.
Precis som Janne skrev ngnstans var den båtutflykten jättefin. Han skriver att den ligger på plats 2 av de utflykter han varit på. För oss som inte varit på så många ligger den absolut på första plats.
Det som var mindre bra med Calypso var köksutrustningen som inte var komplett överhuvudtaget. Vi fick fråga om skålar till mjölk och flingor. Kniv till brödet fanns inte etc. Rent och fräscht!
Oj, nu blir det nästan ett resebrev och det är inte meningen här. Men jag kan säga att vi trivdes jättebra på vår resa. Lipsi och Tilos var såklart höjdpunkterna. Rhodos var ok. Kos hade vi def kunnat hoppat över. Kos valde vi för att det inte var så enkelt att ta sig från Lipsi till Tilos då vi ville. Vi stannade 2nätter på Kos i Kos stad. Vi åker inte dit igen!
Ok, nu slutar jag. Resebrev kommer!