Visa ett inlägg
Gammal 2011-09-01, 09:57
uggelbo uggelbo är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005
Standard Sv: Har läst om värdelösa stränder

Hej,
finns mycket att säga om Lefkas och Nidri i synnerhet. Vi har varit där 8 gånger (+ andra ställen i Grekland). Det är intressant när många talar om "stranden" i Nidri. Den är faktiskt väldigt lång och på flera ställen är den riktigt bra (tänker inte säga var.. ).
Att huvudgatan är kaos är bara att hålla med om. Typiskt grekiskt är den nya genomfarten, bekostad mha EU-pengar, som ligger bakom Nidri. Den åker nästan ingen på för den har bara en bra anslutning i ena änden.... Det är nästan charmigt.
Att man måste åka över till världens vackraste ö, Megannissi håller jag med Micke om. Den lilla bergsbyn Spartochori är bland det vackraste man uppleva. Ta Meganissifärjan som går vid 10-tiden och åter vid 16-tiden. Kostar 1,5 € enkel resa har jag för mig.
När du är i Nidri, ta en promenad eller cykeltur i olivlundarna uppåt bergen bakom Nidri. Otroligt vackert. Vattenfallet är väl sådär men det är en trevlig utflykt med cykeln eller skorna. Gå gärna "engelskt" som jag o frugan säger. Det betyder att man går sakta, stannar till ibland och njuter av stillheten och lugnet.
Kalimera!!
Svara med citat