Citat:
Ursprungligen postat av ellada
Hej ska till nidri i september och har nu läst att stränderna i nidri är värdelösa är det verkligen så eller är dom fullt badbara och är badskor ett måste.Dessutom vill jag ha restaurangtips Tack på förhand Ellada 
|
Hej Ellada!
Jag har varit på ön flera ggr. Nidris strand är som de andra skriver, ganska medioker, men ändå badbar. Badskor behövs ej. I så fall så hade jag nog aldrig badat där

..
Däremot är ju västkustens stränder några av de finare jag besökt. Kristallklart vatten och fantastiska sandstränder. Ex.vis Kathisma.

..
En variant är att resa ner till Vassiliki, som är en jättefin strand. Och naturligtvis, om man ej har tillgång till fordon, Meganissi. Det är en liten pärla som jag besökt många ggr. Stranden (Spilia) går inte att jämföra med västkustens stränder, men helt ok. Dessutom är det en bra snorkelstrand. Jag tycker att den är bättre än stranden i Nidri. (Limonari beach, på östra sidan, har jag aldrig besökt).
Din fråga gällde ju stränder. Men jag kan rekommendera att promenera vägen upp till Spartochori, som är en jättefin liten by.
//Conny