Visa ett inlägg
Gammal 2011-09-18, 14:46
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Mikke till Karpathos 11 september.....

...sondag morron.Visste inte saekert naer norrmaennen/kvinnorna plus Alice och Steven skulle bli haemtade per buss, men just som jag steg ut ur min bostad sa kom bussen stretande uppfor backen och jag sag Alice vinka genom fonstret.....Jag for ner till Zephyros och daer var Maria Diakidis. Efter lite snakk me henne sa stack jag ivaeg till flygplatsen per scooter for att se om jag kunde traeffa dom i bussen och saega hej da. Tyvarr hade dom redan checkat in, sa det var bara att vaenda scootern mot Pigadia igen. Pa vaegen, d.v.s den langa och enda rakan pa Karpathos ligger det vaext-hus, sa jag svaengde in daer och som var fanns bade Dimitri och hans pappa daer. Blev sittnas daer ett par timmar och det bjods pa brod,tomater,olja och som dessert melon. Mkt gott !
Efter att ha kort nagra hundra meter pa huvudvaegen sa stannade jag vid Cafe Rina, Manolis pa Mike's foraeldrar driver visst det. Manolioch hans mamma var daer och hade aegnat sej at tragardsskotsel,sa vi snakkade ett tag.
Sen naer jag skulle tanka scootern pa vaegen hem, sa var det bara oppet till kl 2 idag, sondag, sa det blir att tanka imorrn istaellet.
Nu aer jag tillbax pa Zephyros igen.De nya gaesterna verkar att ha installerat sej och det blaser inte sa mycket idag. Dax for en liten slummer, kanske.....
Mikke
Svara med citat