Visa ett inlägg
Gammal 2011-09-21, 10:25
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Mikke till Karpathos 11 september.....

...kanon att du hade en bild peau placet, Karin !! Sen var det ju sondag, sa folk var vael forhoppningsvis lediga, fast det var nog mest turister tyckte jag mej forsta....

Idag aer det molnigt och regn vaentas enligt lokala orakel antingen i quell eller morgens.....
Sjaelv sitter jag peau Zephyros och skriver medans mitt kaffe kallnar i baren hos Maria, som har far Minas och mor Sophia pa besok.
Jag ska snart scootra mej upp till Vroutsas, daer en mekaniker, Yannis, haver donat delvis med Minas scooter, men den har forklarats forbrukad, sa jag far ta den om jag kan laga den. Ska upp och spraka med Yannis och se om det aer realistiskt att jobba peau den. Aer det det, sa kan Minas sta kvar som aegare, medans jag slantar forsaekring de veckor jag aer haer. Later som ett bra forslag att ha sin egen scooter som komplement till cykel.....
Apropeau Saria , sa gar ju inte Xrisovoulantou plus den andra stora baten denna saesong, p.g.a trassel med licenserna, men Pauline, en engelsk dam som bor i Diafani beraettade att det var en snubbe i Diafani som for upp till Saria tva ggr i veckan.Hon skulle messa mej med vilka dagar det var.Sa kanske det orner sej me Saria iallefall.....
Dax att dra....
Mikke
Svara med citat