Visa ett inlägg
Gammal 2011-09-23, 10:34
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Åter till Karpathos ........!

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke Visa inlägg
...jag var peau Pelagos igar fran ca 21 till 24. Satt till vaenster sa langt det gar, mittemot koket. Tillsammans med mig var Britt-Inger och Thomas fran Hunnebostrand.....
Mikke
Haha, da har vi varit dar samtidigt. Vi satt vid ett av borden langs gatan sa da har ni suttit strax bakom oss.

Det blev ett nytt besok pa Pelagos i onsdags kvall. Samma trevliga musiker med gastspel av en aldre dam fran Kopenhamn som trakterade ett litet dragspel. Trevligt. Vi kakar inte sa ofta kott nar vi gar ut, men denna gang blev det sa. Mot battre vetande valde vi MixedGrill. Tankte att det var ett bekvamt satt att fa lite blandat kott. Men vid eftertankens kranka blekhet sa vet jag ju att just MixedGrill aldrig har overraskat positivt nagonstans. Sa inte heller har. Helt OK, men inte mera. Service, musik och miljo ar dock trevligt pa Pelagos, sa det blir formodligen ett besok till fore hemresa.

GREKISKA SPECIALLOSNINGAR ....

... ar ju en av kategorierna i arets fototavling. Har inte hittat mitt bidrag annu, men det kanske kommer. Daremot nagra ord om Grekiska Standardlosningar. En sadan ar ju grekernas syn pa VVS. Standardlosningen ar ju att helt bortse fran det faktum att vatten oftast rinner i den riktning som underlaget lutar. Vart boende har pa Kalimera har dock overraskat positivt. Duschhornet har nagot hogre kant an vanligt och avloppsbrunn inne i duschhornet. Dessutom ett duschskynke som ar moterat sa att vattnet faktiskt hamnar innanfor kanten. Helt fantastiskt. Inget vatten i resten av badrummet. Dock har man rattat upp det hela lite. Kakelplattan som har en tvalkopp i porslin och sitter pa vaggen i duschen har ingen fordjupning utan ar helt plan och har ingen kant. For att forvissa sig om att inget vatten blir staende kvar dar sa ar den monterad med liten lutning ut fran vaggen. Och det fungerar ....... inte en droppe vatten blir kvar. Men inte heller tvalen som glider av och ned pa golvet genast nar man lagger dit den. Da galler det att halla undan tarna! Grekerna har en harlig installning till det har med vatten.

Av nio dagar med hyrmoppe har vi nu avverkat fem. En dag med rundtur pa on och ovriga dagar transport till och fran de harliga stranderna, Achata, Kyra Panagia och Apella. Regn och aska ett par natter. Och lite regn och mulet i dag pa formiddagen. Men narmaste veckan utlovas sol och varme sa det blir fortsatt slit pa beachen, och framfor allt da pa Achata som har befast sin stallning som nr 1 pa var lista.

Vi hors! Ha det gott!
Mats
Svara med citat