Visa ett inlägg
Gammal 2011-09-24, 14:37
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Mikke till Karpathos 11 september.....

....idag aer det lordag och igar,fredag taenkte jag nog knalla ner till Pelagos, men sa fick jag tag i en tjock, 600 sidor, engelsk bok som var vaelskriven, sa jag blidde kvar hemma hela quellen,och laeste ut boken..... Det aer haerligt att kunna gora det, speciellt naer man far tag i en bok som tar tag i en och da aer det svart att sluta laesa....
Idag lordag stack jag upp forbi Andreas hus i Damatria och svaengde upp pa platan mellan Pigadia och Amopi for att se om Yannis Lambros var hemma, det aer Andreas kollega som har traebat, men tyvaerr var det ingen daer.
Tillbaka till stan igen och da bort till Elias Rooms, for att se om haendelsevis Elias var hemma, och det var han. Trevligt att se Elias igen och han hade hela familjen pa Karpathos.
Naesta besok blev MotoCarpathos och Thanasis, som haller pa att fixa och dona for det mesta, dels med sina fordon och aevensa numera med batmodeller, svarv, metallsag, och en hel del andra maskiner.
Nu tillbaka pa Zephyros, daer lugnet rader. Dax for lunch och kanske blir det Pelagos ikvaell, om jag nu inte hittar en bra bok till....
Mikke
Svara med citat