Citat:
Ursprungligen postat av Yanna
Listan är ju bara lite skrap på ytan om hur det går till i toppen bland styrande och pampar. Det ÄR politikerna som haft makten (och förtroendet) att styra Grekland och dom har ju gått före med gott exempel tydligen.  Nu ska notan betalas och politiker och pampar slipper att vara med att betala notan, det handlar om ansvar och moral och att betala SIN del av notan även av de som drar åt svångremmen, något annat är INTE rättvist. Inte undra på att grekerna tokstrejkar!
Yanna
|
Har du en tilsvarende oversikt over hvordan det står til med f.eks norske og svenske parlamentarikere hva angår lønn og andre goder?
Listen er sikkert riktig som sådan, men det er allerede bestemt en del endringer på denne bl.a når det gjelder bilholdet, og mere kommer sikkert.
Hvor mye utgjør dette overforbruket på greske parlamentariker av det totale greske overforbruket? Er det mer enn en promille? Enig i prinsippet mht å gå foran med et godt eksempel, men det blir feil å forklare den greske gjelden med parlamentarikernes lønninger. Dessuten mener jeg at å være parlamentariker er et så spesielt "yrke" at de trenger gode lønninger/sikkerhet, men ikke populært å si slikt i tidser hvor det å hate en politiker er det "riktige". Helt feil i mine øyne for vi trenger dyktige politikere og de må gjerne få gode lønninger for meg!