Visa ett inlägg
Gammal 2011-09-24, 21:29
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007
Standard Sv: Huspriser i Grekland?

Citat:
Ursprungligen postat av mouche Visa inlägg
Har du en tilsvarende oversikt over hvordan det står til med f.eks norske og svenske parlamentarikere hva angår lønn og andre goder?
Varför ska vi jämföra med Norge och Sverige?
Jag har inte en susning om politiker i Sverige o Norge har samma förmåner som i listan jag förfasade mig över, men om det är så kan man ju undra varför dom ska ha en skyhög lön också om allt redan med råge är betalat med förmånerna.

Citat:
Listen er sikkert riktig som sådan, men det er allerede bestemt en del endringer på denne bl.a når det gjelder bilholdet, og mere kommer sikkert.
Jaha? Hur insatt är du...vet du mer?

Citat:
Hvor mye utgjør dette overforbruket på greske parlamentariker av det totale greske overforbruket? Er det mer enn en promille? Enig i prinsippet mht å gå foran med et godt eksempel, men det blir feil å forklare den greske gjelden med parlamentarikernes lønninger. Dessuten mener jeg at å være parlamentariker er et så spesielt "yrke" at de trenger gode lønninger/sikkerhet, men ikke populært å si slikt i tidser hvor det å hate en politiker er det "riktige". Helt feil i mine øyne for vi trenger dyktige politikere og de må gjerne få gode lønninger for meg!
Visst ska dom ha bra betalt för ett jobb dom gjort bra, men nu har dom ju bevisligen inte gjort det och ska svångremmen dras åt ska det gälla för ALLA! För den delen så är väl inte politikerna ensamma om att göra ett bra jobb, likväl får alla andra sänkta löner, betala mer skatt, osv..

Hmmm...eg. är det här ämnet outtömligt men vi har kapat huvudfrågan som handlade om "Huspriser i Grekland"
Svara med citat