Visa ett inlägg
Gammal 2011-09-25, 07:18
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: maj 2011
Standard Sv: Huspriser i Grekland?

Hei Yanna!

Når jeg mener at noe er bra, eller dårlig, for bra eller for dårlig, så sammenligner jeg med noe, og for meg er det da naturlig å se hva parlamentarikere i andre land har sammenlignet med betingelsene de samme har i Hellas.
Lønnen de får i Hellas er ikke så veldig imponerende/høy i mine øyne tatt i betraktning den jobb de skal gjøre, det fokuset som er på dem (og stakkars familie) samt helt ukjent hvor lenge de har denne jobben.
Listen over hva de ellers får dekket tror jeg faktisk er ganske vanlig i denne yrkesgruppen, men uvanlig for de fleste av oss andre, enig i det.

Neida, har ikke noe annet innsyn her enn det vi alle har nemlig leser på nettet, blader, aviser og radio og TV. Der har det kommet frem informasjon om bl.a. bilordningen som i dag er leasete biler til de alle, men nå skal standarden på disse senkes, definert som maks cylindervolum for de som bor i Athen/omegn osv

At parlamentarikerne ikke har gjort jobben sin er en påstand, en påstand som vel kanskje først og fremst bør gå på tidligere regjeringer og ikke minst den finansminister som rett og slutt lurte resten av Europa til å tro, mot bedre vitende (!), at Hellas hadde en økonomi som var i henhold til søknaden om opptak i EU. Det er hevet over enhver tvil at så ikke var tilfelle, og resultatet kjenner vi nu (mer eller mindre), dessverre.

Hva dette har med huspriser å gjøre? Godt spørsmål, men at det har betydning er jeg ikke i tvil om. Idag har det vel først og fremst gått utover omsetning av hus, i noen grad også prisene, men mange velger å heller bli sittende med sitt hus enn å selge til hva markedet vil betale. En fornuftig holdning tror jeg hvis man har råd til det.
Siden vi nettop har kjøpt har vi jo et visst forhold til dette, og vi hadde aldri kjøpt om det ikke var for at vi fikk et fantastisk tilbud og betalte 40% under "gårsdagens" pris.Dette er ikke bare en påstand, men et faktum, og blir bekreftet av alle våre naboer rundt omkring som kjøpte "i går".

Jeg pleier å si at ting blir sjelden så bra som man håper, eller så ille som man frykter, men i dag er det frykten som råd i stort stt alle markeder og da skal man enten sitte stille og gjøre ingenting eller vurdere gode kjøp hvis man har pengene til det. Alle som har blitt rike har gått mot strømmen, ikke med!
Nå mener ikke jeg med det at jeg har blitt rik, men vi har fått et flott hus på Kreta til en pris vi hadde anledning til å betale og uten å ta opp gjeld. Huset er tenkt å gå videre til neste generasjon, våre to gutter, men håper jo at det blir mange år til!

Og nå sitter jeg på rommet på det lille familiehotellet i Plaka (ved Almyrida/Kalyves) og ser utover Souda-bukten og koser meg!

Og vi kommer oss nok til Rhetymnon en dag også, så bare pass deg!

Hvis noen vil se hva norske parlamentarikere har i lønn og øvrige tillegg/goder så finnes listen her:

http://www.stortinget.no/no/Storting...e-rettigheter/

Senast redigerad av mouche den 2011-09-25 klockan 07:43.
Svara med citat