Citat:
Ursprungligen postat av Polla
Det er veldig ok at du tror at ikke det er stor kvalitetsforskjell på byggene i området der du bor.
|
Mine kommentarer går kun på de bygg i området som er bygget av samme utbygger, ingen andre. De bygningskyndige jeg kjenner, og som har sine egne hus her, har sett på mitt hus og kan bekrefte at at det er "same same". Den ene av disse fikk sitt hus ferdigstilt for to måneder siden, og det er nøyaktig de samme håndverkerne som jobber på mitt hus som de som bygget hans hus.
Og som sagt er jeg på stedet og følger byggingen i detalj hver dag.
Når det gjelder vannavrenning på trappen så var det kun snakk om hvilken vei vannet skulle renne for det var godt med fall på det toppdekket de hadde laget. Det så jeg ved selvsyn/selvmåling med vateret.
Jeg vet ellers fra "markedet" her at vår utbygger anses som seriøs og han har bygget/solgt hus også i et vanskelig marked nettop fordi han "leverer varene". Etter det jeg kan vurdere så er det en finish på hans (vårt) hus som er langt bedre enn det jeg ellers har kunnet se ved selvsyn på andre hus bygget i de senere år.
All cement som har vært benyttet på huset har vært levert av et stort cementfirma her med bil/pumper osv, men jeg har ikke sendt inn prøver av cementen til et lab. for å si det sånn.
Igjen i følge mine naboer/bekjente med egne hus og bygningsteknisk kompetanse og erfaring her så mener de at jobben de gjør her er til dels langt bedre enn det de mener er vanlig i Norge og med minst like gode materialer som f.eks innedører og mye annet.
Det som er uvant er at vannrør og el støpes inn i gulv og vegger, dog med rør i rør og ledninger i rør, men oversikten etterpå mht hva som er hvor blir nok først og fremst det jeg har tatt bilder av underveis, og det har jeg!
Jeg tror også at jeg nyter godt av de feil som har vært gjort underveis i andre hus slik at de ikke gjentas hos oss, og at vi får en del tekniske løsninger og valg av utstyr som er gunstig for oss.
Huff, blir nesten nervøs av dette!