Visa ett inlägg
Gammal 2011-09-28, 12:00
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Mikke till Karpathos 11 september.....

....missade att skriva igar av okaenda anledningar.

Var iveg kl 3 till Amopi igar, daer jag hittade Yannis hem, ca 200 meter innan Esperida. Daer fick jag traeffa hans fru som bjod pa apelsinjuice och en god kladdkaka, plus att jag fick se lilla dottern som var 2 manader. Yannis vill att jag ska teckna av hans familj, och jag ska forsoka och se om det gar......Det aer svarare att teckna av folk sa att man ser att der aer dom....men gar det sa gar det, annars far det va....

Som sagt, numera bor jag pa Garden Villa, i rum nr 7, d.v.s i samma hus som jag brukar. Var nere i kaellaren pa stora huset och plockade upp den cykel som jag brukar anvaenda, och det var inte mykke luft i dom daecken, sa jag ledde ner den till grabbarna nedanfor Pelagos i gar kvaell,och fyllde dom idag. Igar kvaell var det forsta gangen jag tog jackan peau, for det blaste ganska kallt....

Det aer dax att dels klippa palmer och sen ta ner lagerbladsbuskarna ordentligt denna gangen. Det far nog ske med motorsag, for stammarna inne i buskarna aer taemligen grova och buskarna vaexer och blockerar utsikten for balkongerna bakom.....Vanligen brukar jag anvaenda en elektrisk haecksax, men den aer nog alltfor svag for de tjocka stammarna. Denna gang ska vi ta ordentligt, sa blir det enklare naesta ar.Da slipper man sta pa stege, utan kan klippa, staende pa marken.......
Palmerna klipper man staende pa marken med sagen tejpad/fastbunden pa en lang stang.Da aer man inte sa naera bladen naer dom kommer ramlandes, dom har naemligen langa,vassa taggar naermast stammen och nan gang har jag blivit stungen.....Da svullnar det upp ett tag, sa dom aer kanske lite giftiga,vad vet jag.....

Sen var det snakk om att aka upp till Tristomo med det hollaendska paret Jan och Ina, och det far nog ske ganska snabbt. Kanske kommer vi till skott i kvaell med planeringen, for det aer kanske tre km vandring fran daer vaegen tar slut ner till viken, sa man behover ordentligt med vatten och hatt och bra skor......Skulle det haenda nat sa langt norr pa on, sa aer det svart dels med vaegarna och dels med mobiltaeckningen.....
Nu dax for lunch, vaedret aer fint med labra brisar.....
Mikke
Svara med citat