Visa ett inlägg
Gammal 2011-09-29, 14:49
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Mikke till Karpathos 11 september.....

...torsdag 29 sep.
Vaknade av att hundar skaellde i huset jag bor i.....Kan de va sant, eller droemde jag?? Det visade sej att mina husgrannar i rum nr 8 var tva pers fran Italien som hade dessutom tva Labradorer med sej......
Idag hade jag taenkt ge mej pa lagerbladsbuskarna ( Laurus Nobilis ) men innan jag stack ner till Seaside for att haemta motorsagen, sa gick jag ut peau Naetet och informerade mej litegrann om hur man klipper lagerbladbuskar.
Man klipper hart i april och trimmar i augusti/september, alltsa stack jag till Vasilis pa Seaside, och han hade glomt bort att ta med motorsagen, vilket ju passade precis....
Istaellet tog jag fram elektriska saxen och gar runt och trimmar som jag brukar. Ska ocksa spana efter ett par glasogon, som nagon gest tappade for nat ar sen, sa Andreas.
Jag hinner vael klart en buske idag, for imorrn vid 8-tiden blir jag haemtad for trippen till Tristomo. Det aer ca 4.5 km promenad fran daer vaegen tar slut ner till viken, sa det kommer att ta tid. Har vi tur sa blaser det som vanligt, men forra aret vi var daer blaste det inte alls, vilket gjorde att vi avstod promenaden pa 4.3 km one way.....
Just nu aer jag nere pa Zeph for att haemta lite grejer, en sekator och lite sagar,tejp,etc.....
Idag blaser det friskt, vilket gor att vaermen pa ca 30 grader inte kaenns sa mycket......
Mikke
Svara med citat