Visa ett inlägg
Gammal 2011-10-01, 14:58
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Mikke till Karpathos 11 september.....

Lordag 1 okt.
Blev haemtad av Jan och Ina kl 08.00 igar morse. Tog med mandolan och satt ensam i baksaetet och plinkade peau. Kopte fin mossa med braetten, kanske var det en dam-modell, men det brydde jag mej inte om....
Vi for direkt till Avlona, daer vi stannade pa den fria parkeringen utanfor tavernan, daer vi drack lite fika och snakkade med Anna och hennes man. Sonen Georgos var peau ingang, for honom kaenner jag litegrann. Han dok upp och visade sin bouzuki, som hade fatt en spricka i halsen, sa han fick Mimis telefonnummer i Pigadia, daer han muligens kan fa den lagad.....
Sen for vi vidare nordvaest till naesta dalgang, i vars slut vi parkerade bilen och borjade knalla lite forsiktigt. Stigen aer vael saeau daer, sa man far nog vassego kolla varje steg man tar.Det gar inte fort och efter en halvtimme sa sa Ina att hennes fot hade fatt nog. Da var vi framme vid bergskanten och sag hela viken med kyrka,strand och en del hus. Vi kom alltsa ungefaer 1 km laengre denna gang, sa om ett par aer kan vi nog komma fram. En promenix i svar terraeng pa ca 9 km aer ju inte sa laett, om det aer varmt. VI hade tur, det blaste perfekt vind och alla hade hattar peau sej.
Sen for vi tillbaka till Avlonas taverna, daer vi kaekade och spelade mandola och snakkade med alla och envar.Det var en hel del folk daer, dels folk fran trakten och sen turister......
Vi kom hem vid sextiden, sa hela konkarongen tog ca 10 timmar och som vanligt hade vi kul.
Idag lordag kom Rolf forbi hos mej pa Garden Villa, och naturligtvis satte jag peau kaffe.Roffe drack ca 3 koppar starkt Lofbergs Lila och jag var nog inte saemre heller.....
Sen for han ivaeg for att traeffa sina barn, som var pa Karp for en vecka, medans jag fortsatte att beskaera den sista lagerbladsbusken....Buske, och buske, den aer nog 3 meter hog, sa jag far konka runt en stege och den elektriska saxen. Allt detta tar tid, men nu aer det klart.......
Nu rader friden pa Zephyros och ikvaell aer det sista kvaellen med ganget fran Holland, sa dom flesta kommer nog att aterfinnas pa Pelagos lite senare......
Kanske dax att ta en liten eftermiddagslur....
Mikke
Svara med citat