Visa ett inlägg
Gammal 2011-10-08, 13:00
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Mikke till Karpathos 11 september.....

lordag 8 okt.
Somnade sen igar, for dels blev det lite pratande pa vandrarhemmet, och vi blev sittnas ganska laenge, men vid halv ettiden gick jag och lade mej. Grannarna, paret fran Bolzano, skulle till Symi och daermed upp vid sjutiden, sa naer jag vaknade vid fem, sa spolade jag i toaletten for att s.a.s vecka dom, for den brusar som en flod.....
Sen gick jag och lade mej igen och vaknade vid tiotiden, gick ut och borjade forbereda frukosten.Det var lite folk daer, naturligtvis bade Panayotis och Caliope plus Frank fran Sydney, och naer jag fragade om nan var intresserad av svenskt,starkt kaffe, fick jag ett unisont JA TACK !!!!!!
Nu vare sa att vattenvarmaren inte funkade sa bra, sa jag satte igang gasbraennaren med en kastrull ovanpeau och den susade peau finfint.......tills jag var daer och rorde vid handtaget pa kastrullen, da gled elaendet ner och staenkte kokande vatten pa mina armar......appppapapap.....ont,ont,ont......Har aldrig fatt sa mycket hett vatten over mej, sa jag spolade kallt vatten over armarna ett tag, sen smorde jag in dom, dels med Atrix salva och sen kom Panayotis med Voltaren salva.....Det kom mest vatten pa hogra armen, sa det var daer det gjorde mest ont. Armarna blev roda och kaensliga for beroring, men efter nagra timmar sa har smaertan minskat.....Kanske gjorde Voltaren lite nytta, vad vet jag........??
Sen har det regnat idag och det aer lite molnigt nu, naer jag sitter pa Mango och skriver.Bor fortfarande kvar pa vandrarhemmet och blir nog daer i natt ocksa. Ska kolla ner flygbussarna gar idag, sa jag inte kommer forsent till flygplatsen, der aer ju en mardrom jag har.......
Sen ska jag vael fixa lite olivtvalar till hemmet och nan bekant hemma och kanske nat annat smatt och gott innan det baer ivaeg hemover.
Fellman kommer och moter mej och jag far bo over till mandag daer, da kan jag hitta en laemplig buss eller tag hem till Karlstad och vardagen igen......
Mikke
Svara med citat