Söndag/måndag morron.....(skrivet på Arlanda kl 05.09)
Söndagen vaknade jag vid 8-tiden, gick upp och duschade samt staedade rummet.Packat hade jag (faktiskt) gjort kvällen innan..
Käkade upp de mackor och den sista biten av den medsläpade Kvibille Prästost,som fanns kvar. Den hade faktiskt klarat strapatserna förvånansvärt bra, med tanke på hur många dar dom tre bitarna INTE varit i kylskåp, haha.....Klart att osten är svårare att skära när den är varm och mjuk, men det går....
Sen blev det såklart ett par koppar görstarkt Löfbergs, medans jag kikade lite på klockan, undrandes om Panayotis skulle hinna komma innan 10.10. Tyvärr gjorde han inte det, så det var bara att axla ryggorna samt mandolan och traska iväg till bussgatan. Det går ganska bra, det tar kanske 10-15 minuter om man går normalt, och sen var det bara att kliva på bussen som stod inne.... (föga anade jag vad som väntade......)
När jag kom fram knallade jag förstås in for att se om flighten stod på tavlan, och det gjorde den, men avgången var framflyttad till 16.30..!!!
Jaha, då har man några extra timmar att läsa, tänkte jag och strosade runt i hallarna, som var väldigt fulla med folk, så öronpropparna kom väl till pass. Sen gick jag bort till incheckningssdisken och checkade in den stora ryggan och gick sen upp till fiket, d.v.s jag gick INTE genom säkerhetskontrollen, för där innanför verkade det vara ännu mer folk och varmt,så jag stannade i fiket....
Hur det var så dök det upp några Apollo-ombud och berättade att dom fixat bussar för att köra oss till hotellet Olympic Palace i Ixxia for lunch, så alla som väntade på just det flyget samlades in och kördes till detta stora lyxhotell, där vi fick äta så mycket vi ville, d.v.s hämta maten själv. Sen blev det information och summan av kardemumman var att planet inte hade lämnat Sverige än utan väntades komma vid elvatiden på kvällen.Så vi fick vassego vara kvar på hotellet tills det var dax att köras ut till flygplatsen. Vi kom väl iväg med planet hem vid 24-tiden och nu sitter jag här på Arlanda och ska strax leta upp en bänk och slumra lite, innan jag ska ta bussen till stan och där byta till nån lämplig Karlstadbuss.
Förseningen blev väl ungefär elva timmar och idag ska jag ringa Apollo och få nån sorts förseningsdokument, som jag sen ska ge till mitt försäkringsbolag.Sen köpte jag biljetten hem via Visa, så dom ska väl också få en påringning....
Tyvärr fick jag också skippa hembesöket hos Fellman, som hade gjort kalops med lagerblad från Karpathos......
Nu är jag iallafall hemma igen så nu är det slut peau rapporterandet för denna gång!
ajö,ajö så länge...

Mikke