Visa ett inlägg
Gammal 2011-10-11, 21:00
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Mikke till Karpathos 11 september.....

....idag pinglade jag mitt lokala försäkringsbolag som i sin outgrundliga vänlighet beslöt att med omedelbar verkan berika mej med 500 SEK, t.o.m utan att jag behövde skicka in förseningsdokumentet, som damen på Apollo raskt mailade över.....
Jag glömde att fråga henne om lagstadgad ersättning från Apollo, men det får jag väl göra imorrn.....
Sen började jag leta efter nåt Visa-kontor.....hittade deras hemsida,men den var mindre informativ vad det gällde kontakt.....inga adresser, mest fluffig text, dock fann jag en mailadress som gällde för Europa.Dit skrev jag....Ska bli intressant att se hur det går till.
Vad anbelangar Swebus, så anlände jag några minuter innan 08.45 bussen till Karlstad skulle gå, så jag skyndade mej upp och hann in till bussen, där jag frågade chaffisen om det gick att betala s.a.s på plats?? Nej, det gick inte,sa han, man måste köpa biljetten nere vid biljettdisken.....Inte ens med kort, sa jag?? Nej, sa han. Så bussen gick, utan mej.....
Snopet, minst sagt....
Gick ner och köpte biljett till nästa buss, 11.45 och påtalade incidenten och fick reda på att det visst går att betala per telefon, vilket naturligtvis kunde i mitt fall ha gjorts direkt eller på bussen.
Sen fick jag bussigt nog ställa av stora ryggan och mandolan och sen strosa runt i Cityterminalen och konversera människor.... Det var trevligt och jag träffade en bekant från Karlstads Universitet som skulle till Bryssel för att hålla föredrag, och vi tog en latte tillsammans.
Sen vare dax för 11.45-bussen, och det flöt på finfint och när jag kom till Karlstad möttes jag av brorsan, som förpassade mej elegant till Lamberget och idag, tisdag, har jag dessutom fått igång motesykkeln efter diverse försök.....Skönt att vara hemma och börja plocka fram di varme klära...
Mikke
Svara med citat