Sv: Flygstrejk/supersavertravel
På Telegraph Travel Advice FAQ har jag läst följande:
"Travel advice FAQs: what are my rights if my flight is cancelled due to air traffic control strikes?
Gill Charlton replies
When flights are cancelled for reasons beyond the airline’s control, EU Regulation 261/2004 applies. This gives passengers the choice of accepting a refund and making their own way home, or accepting an alternative flight. If a passenger accepts a refund, the airline will have fulfilled its obligations. If the passenger accepts an alternative flight, the airline is responsible for meals and refreshments in relation to waiting time, hotel accommodation and two telephone calls or emails.
If the length of time until the next available flight is unreasonable (the number of days, cleverly, is unspecified), the airline should book passengers onto another airline. This rarely happens. Most European airlines will not pay for a flight on another carrier. Instead, they will insist that passengers wait for the next available flight."
Själva råkade vi ut för flygledarstrejk den 22/9. SAS skötte sig exemplariskt, bokade om till Lufthansa nästa dag och refunderade alla våra extra utgifter utan diskussion, överfört till vår bank inom få dagar.
Jag rekommenderar att man har extra fickpengar så att man kan klara en situation med ett extra dygn eller mer (mat och hotell).
När vi var ett extra dygn i Rafina hade bankerna stängt, inte pga strejk men på grund av elektricitetsreparation i hela stan 10-11 timmar, dvs. att där var inget ljus eller elektricitet någonstans och därmed heller ingen möjlighet att ta ut pengar. Det är nödvändigt att se till att man har lite extra kontanter i dessa dagar!
|