Citat:
Ursprungligen postat av Monica P
Papandreou må vara en politisk räv, men jag undrar om han inte nått gränsen för vad han orkar nu. Kritik, kritik, inga alternativa lösningar, tryck från alla håll. Hans politiska kombattanter här är inte precis lena i mun, och mycket ska en politiker tåla, men det finns en bortre gräns...en röd linje...de som pratar mest har inte mycken substans i vad de säger.
Skrika och gapa är ju lätt.
|
Kan hende har du rett, at Papandreou har nådd en grense. Å være politiker må være ekstremt krevende. Sjelden ros å få. Vi hamrer løs på dem, gjør dem til syndebukker. Sånn sett må det jo være et sjokk for dem som har skreket veldig høyt i denne sammenhengen, å stå overfor et valg der ingen egentlig kan 'vinne', i hvert fall ikke på kort sikt. En 'vinn - vinn' -situasjon er et så slitent begrep.
Å forstå det spillet som foregår bak kulissene, er i hvert fall for meg nesten umulig. Likeså forhistorien - eller egentlig lenger tilbake. Jeg tror det var Ulf som sa noe om dette at lederne i forsvaret ble 'dimmitert' hadde skjedd tidligere, i en annen kritisk situasjon. Akkurat hvorfor fant jeg ikke ut av. Derimot kom jeg over et dokument av Carol Migdalovitz (fra 2009)som gir et bilde av Hellas, politisk og økonomisk. Der står det blant annet at Papandreou overtok eller arvet 'finaniselle byrder' da han ble statsminister. Det er vel noe av dette han - eller partiet - nå får skylden for.