Visa ett inlägg
Gammal 2011-11-07, 11:07
Sköna Helena Sköna Helena är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008
Standard Sv: bästa/sämsta med korfu

Jag har bott på Korfu och det finns en hel del vackert som man bara inte får missa! Mina favoriter är bland annat att sitta och ta en frappé på Liston (som är paradgatan inne i Korfu stad) och titta på allt folk som går fram och tillbaks, fram och tillbaks
Sen är Paleokastritsa en väldigt fin plats! Det ligger på nordvästra sidan av ön och kallas även för "Lilla Thailand", för vattenet är helt underbart där! Där kan man hitta många fina badvikar=) Bergsbyarna omkring Paleokastritsa är också väldigt mysiga och får inte missas!

Det som är sämst, eller mindre bra, enligt min mening är nog att vädret kan vara ganska ostadigt där jämfört med andra öar i Grekland. Men samtidigt är det ju bra, för annars skulle inte Korfu vara så grönt som det är!
Sen kan jag tycka att södra och norra delen har blivit lite "förstört", i och med alla engelska barer och pubbar som poppat upp överallt.. Det känns inte som man är i Grekland där. Men värt ett besök ändå kanske

Korfu är en oförglömlig ö..och det bästa är nog att hyra bil och se så mycket som möjligt!
Svara med citat