Hej, vi var i Naxos i somras (för första gången) och trivdes jättebra. Vi var där i början av juli och då var vädret varmt men jag vet inte hur varmt det är i maj - jag gissar att det är varmt och säkert till och med mer behaglig. Vi åkte också till Aten och tog flygbussen (x96) direkt ner till Pireaus. Vi kom till Pireaus efter kl 18:00 och övernattade i Pireaus och tog båten över tidigt på morgonen. Vi bodde på ett billigt hotell (triton hotel) nära till blue star ferries hamn och hämtade ut båtbilljetterna kvällen innan. Blue star åker kl 7.30 och kl 17.30 (kolla hemsidan) (Jag bokade direkt med blue star ferries eftersom jag köpte de 10Euro biljetter - men man kan boka på plats). Båtresan med blue star gick hur bra som helst- gick ombord ca 45 mins tidigare- vi hade ekonomi biljetter och ville ha bra plats. Hade med oss MP3, spel och böcker - och priserna ombord båten för mat och dricker var helt ok. När vi kom till Naxos var Vaggelis från Agios Prokopios Hotel där och skjutsade oss till hotellet. Vi bodde på Agios Prokopios eftersom vi vill ha nära till en fin strand och sedan åkte vi buss in till Naxos stan varje kväll för att äta och utforska stan. Bussarna åker ofta in till stan (tar ca 15mins) och man köper biljetter på mataffärena innan. Vi åkte till Naxos (och Paros) för att fira min mans 50årsdagen och vi trivdes så bra så nu planerar vi en resa tillbaka

Hoppas att ni har det lika bra