Visa ett inlägg
Gammal 2012-01-13, 23:28
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Charter Augusti 2012, var?

Citat:
Ursprungligen postat av emmaa Visa inlägg
Tack för era svar!
Ja, karpathos har jag faktiskt tittat en del på efter att ha läst massa bra om det här på kalimera. Ser fint ut och det kan absolut vara nåt
Apollo har resor dit. Vad jag har förstått så ska man bo i karpathos stad, resorna är inte jättebilliga, men smakar det så kostar det! Är det någon mer som reser till karpathos? Airtours, men dem flyger inte från Malmö eller Köpenhamn.. Jag antar att charter är billigare än att ta sig smidigt hit på egen hand om man inte har lust att åka båt och så. Ni som har bott i Karpathos stad kanske har tips på boende?
Karpathos är en av våra två favoritöar och något som jag tror kan passa. Instämmer med det Karin skriver. Se dock till att ni bor i Pigadia (Karpathos stad) eftersom boende i övriga alternativ på ön lämpar sig bäst för dem som vill ha det mycket lugnt. Bättre då att bo i stan och när man vill ut till de andra stränderna finns vissa buss- och båtförbindelser om man inte vill köra själv.

Vad gäller avreseorten så förstår jag att ni liksom vi bor i södra Sverige. Vi tycker dock att vi är lyckligt lottade som har BÅDE Malmö, Köpenhamn OCH Göteborg att resa från. Vi har 28 mil till Landvetter och tycker inte alls att det är särskilt avskräckande om man kan köra med egen bil. Då finns ytterligare resmål och charterbolag att välja bland. I somras åkte vi tex med AirTours från Göteborg när vi drog till Karpathos. Vi valde mycket enkelt boende men till ett bra pris.

Vad gäller trängseln på stränderna misstänker jag att det kan vara viss skillnad om ni väljer början eller slutet av augusti.

Lycka till!
Masse
Svara med citat