Sv: Hur är SeaJets att åka med?
Jag håller med om att dessa flygtider är perfekta - man behöver t ex inte gå upp mitt i natten när man ska åka iväg. Jag gör som Para Poli, sover på flygplatsen och åker sen vidare på morgonkvisten, jag brukar ha med liggunderlag då jag vill ha det bekvämt. Liggiset kan även användas som bäddmadrass i hårda grekiska sängar...
Från Naxos går Blue Star ca 18.30 varje dag och är i Piraeus halv ett-ett på natten. Man tar flygbussen ut till flygplatsen och bäddar ett par timmar med liggiset igen innan det är dags att checka in. Ett tips är att köpa flygbussbiljetter även för hemresan direkt när man kommer från Sverige, då kan man bara kliva på genom bakdörrarna vid hemresan och få en sittplats även om det är många som ska med bussen. På nätterna tar bussturen ca 1 timme, dagtid 1-2 timmar beroende på trafiken. Flygbusshållplatserna i Piraeus brukar flytta runt lite år från år så kolla gärna varifrån bussen mot flygplatsen går redan när ni ska börja båtluffen så blir det lättare när ni ska hem.
Våga
|