Hej,
vi bodde i Paleochora i två nätter i juli 20011. Vi gjorde en liten semester i semestern; bodde i Agii Apostoli men ville bekanta oss med Paleochora. Det visade sig vara svårt att hitta det boende vi var ute efter (hotell av bättre standard och helst med pool) eftersom hotellen verkade prioritera gäster som skulle stanna längre. Vi bokade då rum på Haris eftersom vi läst så gott om boendet här på Kalimera, fast vi var väl medvetna om att standarden skulle vara lägre än den vi normalt har på våra boenden. Jag kan sammanfatta vår vistelse så här: Utsikten från altanen var världsklass, otroligt fint att sitta och titta ut över havet. Rummet var vi mindre nöjda med. Mörkt och gammalt, fick lite grottkänsla i rummet. Men ständningen var det absolut inget fel på, rent var det. Vi kunde bara få en studio så vi var i behov av en extrasäng. Ja, vad säger man, en bild säger mer än tusen ord...
http://www.kalimera.nu/forums/pictur...pictureid=7889
Jag kunde inte hålla mig för skratt när min man skulle lägga sig...(han "offrade"sig - ville inte att någon av oss andra skulle behöva sova i den). Vi är ju inte dom som låter sådana här saker förstöra semestern, men det var tur att vi inte skulle stanna där längre än två nätter, för då hade vi nog behövt se oss om efter annat boende för min man hade nog sovit bättre på altanen :-)
Nej, inget mer Haris för oss, hotellet ovanför, Yiorgos var kanske lite mer i vår smak, men det var för tillfället uppbokat av en norsk kvinna och hennes vänner, så vi var bara där för att barnen ville bada lite i poolen en stund.
Detta var mina reflektioner över hotellet, alla har vi olika preferenser gällande boendet på semestern.
/Outi