Sv: Båtluffa: 1 vuxen med barn 9 & 14 - bra ide? Tips emottages :-)
Honeymoon Beach i Perivolos på Santorini är ett mycket bra och prisvärt hotell som också rekommenderas här på Kalimera. Det är också otroligt populärt så därför brukar det inte finnas några lediga rum om man inte bokar i god tid. Några rum ligger under markplan och är inte lika trevliga som övriga rum/studios.
Jag kan varmt rekommendera Villa Voula i Perissa, väldigt rent, fräscht, trevligt värdpar som gör allt för att man ska trivas, dessutom mycket prisvärt! Det ligger centralt i Perissa men i lugna omgivningar, kanske 100 m till den svarta lavasanden, ännu närmare till alla restaurangerna, busshållplatsen. Gångavstånd till affären. Liten pool. Det är några år sedan vi bodde där, 6 personer. Min man och jag hade ett dubbelrum på övervåningen med pentry, balkong med kvällssol, en liten uteplats med morgonsol. Lägenheterna på bottenplan är en aning mörka men bara två steg från poolen!. Googla på Villa Voula.
Om jag var du skulle jag stanna längre än en dag på Santorini. Det är en väldigt speciell ö, vacker och mycket sevärd. Visst är det horder av turister men också otroligt vackra platser. Ta bussen eller hyr bil och åk runt på ön, till huvudstan Fira som aldrig sover, se solnedgången i Oia tillsammans med hundratals andra turister och se den sedan nästa kväll på öde strand. Eller njut av solnedgången med ett glas vin på Vino Santo, barnen får glass. Åk upp i bergsbyarna och njut av hemlagad grekisk husmanskost.
Det är ingen utpräglad "bad-ö" men det finns flera speciella stränder med svart eller röd sand.
Mycket nöje med planering och trevlig resa!
Mia
|