Ämne: Egina 2
Visa ett inlägg
Gammal 2012-03-02, 23:22
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Egina 2

Tack Anne för den sköna bilden. "Vaddå sköna bilden?" tänker de som inte är Egina-freaks som jag. OK OK, Egina är inte Greklands vackraste ö, men för mig väcker sådana bilder "hemmakänsla" och sätter fart på längtan.

Kul att läsa att du också längtar dit Anne. Jag var lite osäker på hur du skulle känna när intrycken från ditt besök där har sjunkit in. Själv går jag och har ganska mycket tankar kring hur det går för vännerna som driver verksamhet lite här och var i Agia Marina. Panos på Café Marina, Nektarios och hans moppe-uthyrning, Elias på Tropical Beach bar, Blå stolarna på stranden (oavsett vad det heter), Paradise Restaurant, Kiriakakis, Big Banana osv. Mycket av turisterna försvann ju för längesedan från Agia Marina när chartern upphörde. Men många av vännerna har fortsatt hanka sig fram med ett visst inslag av grekiska gäster. Klarar de sig nu trots krisen när grekerna måste spara???? Inte säkert att vi kommer dit igen förrän 2013. Som alltid blir det då med viss bävan. Finns vännerna kvar?

Masse
Svara med citat