Jag har lite samma känsla (oro) som du Wolfen. Förvisso har vi väl genom åren upplevt de årliga säsongssvängningarna när det är lite tystare över vintern, för att sedan ta fart på vårkanten med planering för kommande säsong och sedan full fart under sommar och höst med rapporter från genomförda resor. Men visst tycker jag också att det känns som lite färre av de där säsongs-oberoende diskussionerna och debatterna.
Jag önskar kanske inte väldigt hätska diskussioner som du skriver, men lite upprörda känslor och skilda meningar som ändå framförs på ett civiliserat sätt har jag tyckt varit engagerande och intressant. Och visst känns det som att jag saknar lite av dem. Likaså känns det som att en hel del av de tidigare återkommande och ganska aktiva signaturerna blivit allt tystare. Och många av dem har ju såvitt jag kunnat se inte varit några dagsländor utan sådana som varit med nästan från starten.
När jag blev medlem för ett antal år sedan kändes det som om det i ett ganska jämnt flöde väcktes diskussion i en lång rad av olika frågor om våra resvanor och ovanor, våra beteenden i Grekland mm mm, och visst var det kul att bryta lite åsikter mot varann. Det vill vi ju helst uppleva mera av. Kalimera har ju blivit vanebildande med i stort sett dagliga besök för min del.
De uppgifter som jag hittills uppfattat från resebolagen talar ju åtminstone inte för att det skulle vara ett minskat intresse för resor till Grekland som kan vara orsaken. Än mindre bland Kalimeras medlemmar som i många fall ju är erfarna Greklandsvänner som nog inte skräms så lätt av den oro som landet på vissa håll plågas av.
Är det "heta" diskussionsämnen som saknas eller vad? Vad göra?

Masse