Citat:
Ursprungligen postat av Kikh
Då intressanta och allmänbildande ämnen/diskussioner är mer eller mindre tabu tappar forumet alltså både fart och medlemmar.
//Kikh
|
Janne: Är det många ämnen/diskussioner/trådar som har blivit tabubelagda/stoppade/stängda?
Eller, menar du Kikh, att det är medlemmar som tabubelägger intressanta och allmänbildande ämnen/diskussioner? Jag tycker mig ha tagit del av en hel del av det du skrivit och bilder du har bjudit på. Det har varit intressant, och i de trådarna tycker jag inte att jag märkt några tabu-attityder.
Men visst håller jag med om att det efter några år känns som att väldigt många frågor är återkommande och att det då kan kännas lite tjatigt att svara på samma gång på gång. Men vi har ju själva varit nya på forumet nån gång och kanske varit tacksamma för svaren vi då har fått.
För att få lite diskussioner med fart i så får vi väl hjälpas åt att peta in lite "kontroversiella" pinnar i brasan ibland. Och när det väl lyckas ibland och brasan tar sig, så gäller det väl att inte ha alltför ömma tår och börja gasta om att man blivit attakerad. Har väl själv fått en snyting nån gång och känt mig lite småsur. Men vi får väl hjälpas åt att i sådana lägen göra som Torsten Flink sjunger ...... "Jag reser mig igen".

Masse