Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf
Många trådar har ju utmynnat i mer eller mindre hätska diskussioner. Det skulle kunna vara en anledning.
/Netwolf
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kikh
Jag vet att flera gått ur forumet, eller är mindre aktiva, eftersom de upplever att det enda man får tala om nu är resemål, hotell och bildgåtor.
//Kikh
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lissi
I övrigt saknar jag flera av de (tydligen alltför) frispråkiga som blivit avstängda.
|
Citat:
Ursprungligen postat av karinafp
 Och alltför många diskussioner som kunde vara intressanta förstörs av "de som kan allt och vet bäst om allting", så det är ingen idé att ens försöka ge sig in i debatten. Man blir bara nedtryckt i skorna och det är det inte värt. 
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lissi
Det som är synd är dock att de som diskuterar högt, frimodigt och kanske provocerande får varningar och kanske stängs av. Då blir det ju ingen debatt.
|
Det här visar ju att det här med debatt inte är så lätt.
Blir det för mycket av det så blir en del ledsna eller känner sig kränkta och drar sig undan för det.
Blir det ingen som säger sin "subjektiva" mening om saker och ting så blir det ingen debatt och då blir det tråkigt och folks slutar av den anledningen.
Och när någon har ett ämne som han eller hon tycker är intressant och engagerande så är det plötsligt tabu att diskutera det.
????????
Nu får vi väl skärpa oss!!!!
Och så en fråga från mig som är totalt okunnig och Facebook som många tycker är så förträffligt? Får man säga/skriva vad som helst till vem som helst där? Vem bestämmer det? Finns där ingen som "vet bäst" om allting? Blir ingen kränkt eller förbaskad eller ledsen där?
Bra tråd det här Netwolf!

Masse