Citat:
Ursprungligen postat av Masse
Blir det ingen som säger sin "subjektiva" mening om saker och ting så blir det ingen debatt och då blir det tråkigt och folks slutar av den anledningen.
|
Det beror helt på hur man säger det. Är utgångspunkten bara "så här tycker jag" är det ju inget att säga om det. Men om det i praktiken låter "så här ÄR det, för det vet jag och alla andra har fel", och det sedan följs av elaka antydningar om person i stället för att hålla sig till sakfrågan, så är det inte roligt. Och en del mycket flitiga deltagare har just den approachen...
Citat:
Ursprungligen postat av Masse
Och så en fråga från mig som är totalt okunnig och Facebook som många tycker är så förträffligt? Får man säga/skriva vad som helst till vem som helst där? Vem bestämmer det? Finns där ingen som "vet bäst" om allting? Blir ingen kränkt eller förbaskad eller ledsen där? 
|
Nja, Facebook funkar på ett lite annat sätt. Dels kan man tillhöra olika intressegrupper, och där kan det också bli rätt högt i tak ibland. Dels kan man - vilket jag till största delen gör - hålla kontakt med nära och kära runt om i världen. Om det händer något i ens liv, som t ex när min man fick sitt första barnbarn härom månaden, så kan man nå ut till en mängd människor på en gång och berätta det. Eller som när jag blev långvarigt sjukskriven och rätt nere på grund av detta. Ett par rader på FB så vet alla varför jag inte är på humör att skoja, och så kan man ta kontakt privat när och om man vill prata enskilt om saken.
Karin