Ämne: Dricksvatten
Visa ett inlägg
Gammal 2012-03-28, 19:40
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: Dricksvatten

Citat:
Ursprungligen postat av barols Visa inlägg
Jag, som besökt Grekland många gånger brukar dricka kranvattnet på många ställen bl.a. på Kreta. Nu skall jag resa med tre som aldrig varit på Kreta -vad rekommenderar ni ? dricker ni kranvattnet?

Vi åker på fredag, är det tillräckligt varmt för sandaler och kortbyxor?
Beroende på var ni ska bo kan man dricka kranvattnet. Jag dricker enbart kranvatten nu, men på sina håll kan det vara hårt klorerat och det är ju inte så kul. I Platanias, Agia Marina och större delen av Kalamaki kan jag av erfarenhet säga att kranvattnet är fantastiskt, och det är alls inte skadligt att dricka det någon annanstans heller.

Just nu har vi en värmebölja som får till och med härdade greker (som jag då) att slänga vinterkläderna och gå i kortärmat, om kvällarna känns det däremot kyligt. Ni kommer ju från norr och tycker säkert att det är badväder här Så sent som igår gick jag förbi en äldre grekisk farbror som påtade i trädgården iförd enbart Spedoos Själv hade jag en långärmad tröja med täckväst ovanpå, men jag skulle ner på stranden och leka med min hund en stund...
De närmaste dagarna ska det hålla runt +19 dagtid enligt meteo.gr. Men jag säger som jag brukar - Vi är mitt ute i havet och det kan svänga fort åt alla håll.

//Kikh
Svara med citat