Visa ett inlägg
Gammal 2012-04-05, 18:10
Ingela A Ingela A är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2011
Standard Sv: Prisbild Grekland?

Citat:
Ursprungligen postat av mouche Visa inlägg
Interessant å høre hva dere betaler i hyre, men jeg var egentlig kun interessert i hva Jan c betaler i hyra slik at jeg kan få en god ide om hva det koster per måned med alt det andre siden vi allerede eier et hus.
Hvis han betaler f.eks 400 per måned så betyr det at "alt det andre" koster 1000 euro pluss/minus per måned for to personer og det høres jo veldig billig ut etter mitt syn.
Det går noen tilsvarende tråder på andre fora og interressant å få konkrete tall på bordet.
Jag tycker faktiskt 1000 euro låter mycket för 2 personer. Ok, vi har soluppvärmt vatten och det sparar nog en del, men våra elräkningar brukar ligga på mellan 50-80 euro för 4 månader (80 är på vintern när vi har centralvärmen på). Vatten fyller vi på i egen brunn för 30 euro och det varar 2 månader. Jag lagar all mat hemma, vi tar med matlådor jag bakar eget bröd och vi lägger absolut inte ut så mycket som 800-900 euros i månaden på mat. Och då inkluderar jag även andra hushållsvaros som toapapper, dushgrejor och rengöringsprodukter! Kanske inte mer än max 600-700! men då äter vi i och för sig väldigt lite kött och det är ju det som kostar..

Ingela

Senast redigerad av Ingela A den 2012-04-05 klockan 18:27.
Svara med citat