Visa ett inlägg
Gammal 2012-04-15, 11:58
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Kommer turister till Grekland i år??

Citat:
Ursprungligen postat av nekjam Visa inlägg
Ja då blev man missförstådd igen! Jag har ingenting emot tyskar. Jag har tyska vänner och har besökt Tyskland och har besök av Tyskar nästan varje år. Men kunde inte låta bli att kommentera ditt inlägg, där du skriver att tyska barn blivit attackerade av grekiska barn. och att tyskar smutskastas av Greker. Det tycker jag också är nedsättande av Dej.
Härmed slutar jag att kommentera detta inlägg.
En tysk pojke belv misshandlad på Kreta av en grekisk tonåring och det har förekommit enorma hatkampanjer i grekiska tidningar mot tyskar det var det jag refererade till. Som svar på Fysimeras undran över varför tyskarna säljer sina hus på Kreta framförde jag det som en hypotes.

Det var du som kallade tyskar ett "herrefolk" och inte jag. Din ton var otrevlig och arrogant i ditt inlägg där du citerade mig och då får du räkna med att bli bemött på liknande vis.

När man skriver om beteenden hos enskilda människor och referar det till en grupp människor ex av en viss nationalitet bidrar man till att förstärka den synen och föra ett stereotypt synsätt vidare. Vilket bidrar till fördomarna i ett samhälle.

Eva
Svara med citat